Мило Ломпар: Његош у Хагу

Стање ствари

b_njegos_tominc_1837Помињање Горског вијенца у тужиочевим речима – у оквиру суђења која трају у Хашком трибуналу – има за циљ да обезбеди судску подршку за институционалну промену наше јавне свести. То је циљ који – нажалост – оглашавају и носиоци власти у нашој земљи. Неопходно је – отуд – криминализовати српску културну и историјску традицију у највећем могућем степену. Као највећи српски песник, Његош је изузетно погодан за овакву намеру. 

Колико је сама намера лишена било каквог реалног и уметничког оправдања, показује неколико чињеница. Још 1952. године, у Бечком славистичком годишњаку, чувени немачки слависта Алојз Шмаус ставио је мотив истраге потурица у логичан историјски и уметнички контекст проблема ренегата. Мотив ренегата припада европској историји: од анабаптистичког холокауста (1528), преко шпанског прогона Мавара (1567), вартоломејског покоља (1572) до немачких ратова (1618-1648). Радња Горског вијенца припада том историјском периоду, јер се одвија крајем седамнаестог века.

View original post 604 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s